Friday, March 11, 2016

Timbalan Menteri Buat Hal Lagi



Kenapa pemimpin sekarang amat bodoh sekali kebelakangan ini?

Terbaru, timbalan menteri Pengangkutan yang juga merangkap ahli Parlimen dan Ketua Bahagian UMNO Sri Gading dengan lantangnya mahukan Tun Mahathir di pecat dari GLC kerajaan.


"Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno, Datuk Abdul Aziz Kaprawi menggesa lantikan jawatan dalam syarikat berkaitan kerajaan (GLC) terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad ditarik balik.
Ini, kata timbalan menteri pengangkutan itu, termasuk kemudahan elaun diterimanya, susulan mengetuai deklarasi menolak Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bersama pemimpim pembangkang baru-baru ini
“Jadi, segala lantikan GLC seperti di Petronas, Proton, Yayasan Kepimpinan Perdana dan lain-lain yang membolehkan Tun M mendapat elaun serta kemudahan perlu ditarik balik,” tegas Aziz kepada Malaysiakini 

link di sini

Tetapi kenapa kamu bodoh sangat? Proton bukannya GLC, ianya tidak dimiliki oleh Kerajaan. Bukkanya milik EPF ataupun KWAP ataupun Kementerian Kewangan. Ianya syarikat persendirian, milik penuh DRB-Hicom yang di kuasai oleh TS Syed Mokhtar.

Sejak bila PROTON tidak lagi jadi GLC? Adakah ini perkembangan terbaru? Mungkin timbalan menteri ini terlepas pandang?

Tidak sama sekali. DRB-Hicom membeli saham Proton dari Khazanah Nasional Berhad  hampir EMPAT tahun yang lalu, pada January 2012. 

Lain kali get your facts right. Baca la. Jangan tunjuk pandai dan bengis tapi sebenarnya bodoh .Ini lah taraf pak Menteri di negara kita sekarang.

In case pembaca tidak tahu yang mana satu Timbalan menteri yang 'genius' ini, inilah wajah beliau.




Tapi sebenarnya kita tak patut terkejut pun. Pak Menteri ini tahun lepas juga ada membuat kenyataan bodoh. 





Kami ingin memberi sedikit nasihat kepada Pak menteri, dan juga kawan-kawan beliau di UMNO dan kabinet. nasihat percuma. Mungkin elok dengar kata Mark Twain.




No comments:

Post a Comment